Mujahidin IIA menembak jatuh helikopter NATO-AS di Daman

Ilustrasi - Mujahidin IIA menembak jatuh helikopter NATO-AS di Daman DAMAN – Mujahidin Imarah Islam Afghanistan (IIA) di distrik Daman ...

A+ A-
Sokongan anda sangat diperlukan. Sila 'like' dan 'share' kami.
Ilustrasi - Mujahidin IIA menembak jatuh
helikopter NATO-AS di Daman
DAMAN – Mujahidin Imarah Islam Afghanistan (IIA) di distrik Daman telah menembak jatuh sebuah helikopter NATO-AS, menurut laporan yang datang dari provinsi Kandahar, seperti dilansir Voice of Jihad pada Ahad (11/5/2014).

Tembakan yang tepat sasaran itu berlangsung pukul 10.00 pagi waktu setempat pada Ahad (11/5) di daerah Shukoor Karez.

Mujahidin melancarkan serangan mereka saat helikopter musuh sedang melakukan perjalanan menuju distrik Arghandab.

Sebagai hasilnya, helikopter musuh terbakar di udara sebelum terjun jatuh ke tanah dan hancur menjadi potongan-potongan.

Tiga pasukan penjajah yang berada di dalam helikopter itu tewas. Pasukan musuh kemudian mengevakuasi mayat-mayat rekan mereka itu, sementara potongan-potongan helikopter mereka yang hancur dibawa pergi menggunakan helikopter lain setelah musuh mengepung lokasi jatuhnya helikopter.

Tembakan jitu ini dilancarkan setelah sebelumnya mujahidin di distrik Shawalikot juga menembak jatuh helikopter penjajah yang lainnya saat helikopter tersebut akan menurunkan pasukan ISAF di wilayah Khar Tut.

Related

Dunia Islam 3523351811319346564

Peringatan/Makluman!

Semua informasi di dalam blog ini sekadar pengetahuan bersama untuk difikirkan. Rujuklah Al-Quran & Hadis dan yang sebaiknya dengan bimbingan guru yang mursyid.

Dari Anas bin Malik r.a., katanya: Rasulullah s.a.w. bersabda: "Menuntut ilmu adalah satu fardu yang wajib atas tiap-tiap seorang Islam." - (Ibnu Majah dan Lain-lainnya).

Ahlus Sunnah Wal- Jamaa'ah


Ikuti kami dan 'Get Notification'


Sila LIKE dan tanda 'Get Notification' fanpage ini.

Jumlah Kunjungan

Artikel Terkini

Popular

Terbaru

Arkib

Langganan Kemaskini Terkini!

Nama Penuh

Alamat Email

Bersama Kami

"Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman)." - Surah Ali `Imran: 110




item